frankenroel.reismee.nl

Slot

Woensdag 14/3 en donderdag 15/3

Dit wordt dan de laatste dag van de reis. Na het ontbijt ben ik met de ferry naar Waiheke island gegaan. Eén van de vele mooie eilanden rondom Auckland. Helaas had ik natuurlijk niet zoveel tijd omdat ik niet het risico wilde lopen om het vliegtuig te missen. Het was prachtig weer, zon, 22 gr, beetje wind. Op het eiland een uurtje gelopen en koffie gedronken. Dit bleek de plaatselijke bowling cvlub te zijn ( engelse stijl met witte pakken en witte hoeden, en toen ik er was waren er ook een stuk if 10 kinderen van een jaar of twee, de lokale crèche. Enige nadeel dat het eiland is, is dat je gek wordt van het geluid van de krekels. Niet zoals wij zomers wel eens hebben maar een bijna een constante fluittoon. Toen ik terug in de haven was werd net één van de zeilboten weer in het water getakeld. Omdat er nogal wat merchandising was heb ik toch getwijfeld of ik noog een zeiljack van Puma zal kopen voor mijzelf. De twifel duurde tot het moment dat ik de prijs zag; 595 NZD = 350 €. Toen maar een polo shirt van de WK rugby van 2011 voor 20 NZD gekocht.

Na een kleine lunch dit keer, broodje worst, heb ik me in het hotel omgekleed en ben naar het vliegveld gereden. Dit keer geen gekke dingen met bagage etc. en ik heb de laatste dollars aan koffie besteed.

Toen mocht ik de A 380 betreden, de beneden verdieping dan. En ik moet zeggen het vliegt wel rustig, je kan merken dat het een gigantisch toestel is omdat het op wind veel minder fel reageert dan andere toestellen. Na 3 uur vliegen was ik weer in Sydney en daar mochten we nog een keer door de security, na weer 114,5 uur vliegen aan gekomen in Dubai, en daar mochten we ook weer door de security. Dit zal wel het moderne vliegen zijn maar ik vind het een beetje veel.

Om 13.00 kwam il op Schiphol aan waar Nel me lekker kwam afhalen.

Einde van een mooie lange reis en het was goed om de familie weer te zien.

Reacties

Reacties

Marja

Je zult wel helemaal versleten zijn na 114,5 uur vliegen... En die piloten ook, denk ik. Niet hoeven tanken onderweg? ;-)
Maar welkom thuis, fijn dat je er weer heelhuids bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!