frankenroel.reismee.nl

Familiebezoek

Woensdag 7/3

Huisvesting was vandaag in een luxe hotel zoals gezegd in het Olympische park. Dit lag namelijk dicht bij de klant die we vandaag hebben bezocht. Omdat we nog wat tijd over hadden ook hier even rond gekeken maar ook nog wat ander nuttig werk gedaan. Het is tenslotte geen vakantietrip. Omdat ik op donderdag om 7.00 hr moet vliegen zit ik nu in een hotel vlak bij het vliegveld en gaat het busje om 5.00 hr. Toch ben ik vanmiddag nog naar Circular Bay geweest en heb ik rondgelopen bij het Opera House. Ook lag de Queen Mary 2 van Cunard lines daar afgemeerd. Volgens mij zie je hier soms nog meer merkwaardige figuren dan in Amsterdam. Van vrouwen in mantelpak met sneakers, Japanse meisjes met heel vreemde kleurcombinaties in de kleren tot de bankmannen in donkere pakken en stropdas.

Donderdag 8/3

Op weg naar de volgende familie. Vanochtend om 5 uur met de bus mee naar het vliegveld. Daar aangekomen bij de balie van Air New Zealand: de handbagage moest gewogen worden; te zwaar dus moest er wat uit. Daarom maar een paar boeken in de koffer gedaan en wat andere spullen. Toen moest de koffer zelf gewogen worden en die mocht 23 kg wegen, maar ja, omdat er nu meer spullen in zaten was deze nu 24 kg. Meneer New Zeeland d moeilijk kijken etc. ja dat is te zwaar, maar uiteindelijk mocht het door, na wat ja en amen van mijn kant. Verder liep het gelukkig wel soepel en vanuit het vliegtuig kon ik de familie al zien staan. Alles paste in de auto van Joanne inclusief de rollator van oom Hans. Bij Joanne en Wim gegeten en Sonja was er ook. Na het eten heeft Joanne ons naar het huis van Oom Hans en tante Corrie gebracht.

Vrijdag 9/3

Na een redelijke nacht op de bank en een traditioneel Nederlands ontbijt met hagelslag een rustige dag doorgebracht. Omdat ze geen auto hebben kunnen we geen grote excursies maken, maar zijn we wel naar het centrum wezen lopen. Daar geluncht in een Irish pub en het centrum van Havelock-North wat nog best aardig is met veel kleine winkels. Het heet trouwens Havelock-North omdat er op het Zuidereiland is en dat heet dan Havelock-South. Het weer is niet geweldig maar toch goed om hier te zijn. De was en de strijk is ook weer gedaan.

Zaterdag en zondag 10 en 11/3

Een paar rustige dagen in Havelock doorgebracht en zondagmiddag naar Auckland gevlogen waar de Volvo Ocean race in de haven ligt. En er is weer internet