frankenroel.reismee.nl

Zwitserleven gevoel

­­­­­­­­­­­­­­­­­­Woensdag 29/2

Vandaag was de dag van het Zwitserleven gevoel. Met de ferry zijn we naar Rottnest eiland gegaan. Het eiland is ontdekt door een Nederlander, Vlaemingh. Het zag dar beesten rondhuppelen die op grote ratten leken en daarom gaf hij het eiland de naam ‘Rattennest'. Dit is uiteindelijk ‘Rottnest'geworden en de beesten die hij zag bleken geen ratten te zijn maar familie van de kangoeroe. Ze heten nu ‘Quoka's'. Tijdens een bus tour hebben we het hele eiland kunnen zien, er is ca 35 km weg. Langs de diverse baaien, waar werd gesnorkeld, uit zichtpunten, kleine standjes, heel veel fietsers, vuurtorens etc. Het leek ons een ideaal eiland om een paar dagen te blijven en dan wat te zwemmen etc en van het weer te genieten maar helaas, we hadden maar 1 dag. Onder de bomen hebben we een broodje gegeten, wel bijna met de meeuwen op de schouder. Uiteindelijk kwamen we op een bankje uit met uitzicht op zeen en heb ik nog even in de Indische Oceaan gestaan. Het was een lekkere water temperatuur. Morgen gaat Frank weer naar huis dus zal er niet zoveel te melden zijn maar ik zal proberen de rest van de reis ook op het blog te zetten.

Suus (Struiksma)

Nee hoor. Heus niet jaloers...