frankenroel.reismee.nl

Weekend in Perth

Zaterdag 25/4

De dag begon rustig met een aangename temperatuur. Arie en Riet gingen boodschappen doen in Belmont Forum en Frank en ik hebben de foto's op het net gezet. We zijn richting Fremantle gegaan hebben daar het Memorial Monument bezocht wat ook een moot uitzicht gaf over Fremantle en de havens. Nadat we de gevangenis toren, tevens fort bezocht hadden zijn we naar het Maritiem Museum gegaan. Daar lag een onderzeeboot die ook bezocht kon worden. Vooral voor Frank begonnen de oude tijden te herleven. Voor Arie was het een uitdagen om met stok en al door alle nauwe doorgangen te komen maar dit ging goed. Het was een interessante rondleiding en ik ben blij dat ik niet op een onderzeeër gezeten heb. Ook hebben we het museum zelf bezocht en o.a. de Australia 2 gezien. Deze boot (of schip?) heeft in 1983 de America's cup gewonnen wat voor Nederlanders hetzelfde is als wereldkampioen voetbal worden. 's Avonds zijn we uit eten geweest met Jennifer, Mark Tiffany en Samuel wat heel gezellig was.

Zondag 26/6

Allereerst mee naar de kerk geweest waar we een beetje hebben geholpen met de koffie. Daarna even de korte broek etc. weer aangeschoten en zijn we naar het huis van Vahl en Irene getogen. Daat had Vahl een heerlijke lunch gemaakt (onder leiding van Irene). Nasi, spring rolls, noodles, saté du we hebben ook daarvan genoten. Onze ervaring is dat Vahl lekker kan koken maar dat is niet zo gek omdat hij dat door de week ook vaak doet. Hij werkt nu o.a. in de catering van een mijn, 1½ uur rijden van Kalgoorlie. We hebben uiteraard de traditionele familiefoto's gemaakt zodat we ook weer weten hoe iedereen heet. Verder genoten van het lekkere weer zo tussen de 20 en 30 graden en droog.

Adele

Heel zeker , het heet een schip.
Leuke verhalen,nog een fijne tijd