frankenroel.reismee.nl

Afscheid van Perth

Zaterdag 3/3

Vandaag maar eens begonnen met wat lichamelijk beweging. Op de fiets van Arie ben ik naar de Swan river gegaan en daar een eindje gefietst. Gelukkig was het vroeg want het was nog niet zo heet. Na 11 uur is het fietsen niet leuk meer omdat de temperatuur dan boven de 30 gr. komt. n in de tuin geholeuw aan het strand zitten. Na ruim een uurfietsen uitgerust en 's middag zijn we bij het vliegveld langs gegaan want er was een nieuwe, en mooie, spotterplek. Alleen gaan er niet zoveel vliegtuigen weg als op Schiphol. 's Avonds hebben we weer genoten van de gastvrijheid van Jennifer en Mark die ons trakteerden op een traditioneel Zuid Afrikaans potjie. Dit is een gietijzeren pot waarin vlees, uien, aardappels en diverse groenten zit en dat boven een houtskool vuur staat te pruttelen.

Zondag 4/4

Het vertrek uit Perth. Ik werd uitgezwaaid door Arie met Riet en Jennifer met Samuel. NA 4,5 uur vliegen kwamen we in Brisbane aan waar het wat koeler is maar ook veel vochtiger. Ondanks de Garmin navigatie hadden we toch problemen om het hotel te vinden omdat het wel leek alsof het de weg wees maar op een soort demomode bleek te staan. Uiteindelijk een paar keer gestopt en opnieuw geprogrammeerd waarna we uiteindelijk logischer aanwijzingen kregen.